Όσο περισσότερα e-shop δημιουργούνται, τόσο μεγαλώνει ο ανταγωνισμός στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς και οι απαιτήσεις για πιο επαγγελματικά φτιαγμένα ηλεκτρονικά καταστήματα. Στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι λειτουργούν πάνω από 7.000 e-shop, ενώ μόνο στο Skroutz, τη δημοφιλέστερη μηχανή σύγκρισης τιμών στην Ελλάδα, ανταγωνίζονται αυτή τη στιγμή 1.300 από αυτά.

Αν υπολογίσουμε και τα εκατοντάδες χιλιάδες e-shop του εξωτερικού, στα οποία οι Έλληνες δείχνουν σε ποσοστό 35-40% την προτίμησή τους, τότε καταλαβαίνει ο καθένας ότι το στήσιμο ενός ηλεκτρονικού καταστήματος πρέπει να γίνει με τον πλέον σύγχρονο τρόπο, ώστε να έχει πιθανότητες επιτυχίας.

Σε ένα σύγχρονο e-shop μπορούν να προστεθούν δεκάδες ή και εκατοντάδες λειτουργίες και εργαλεία. Έχοντας σαν Netstudio φτιάξει δεκάδες e-shop, κάποια με τζίρους εκατομμυρίων, και έχοντας παρατηρήσει “από μέσα” δεκάδες άλλα, καταγράφουμε παρακάτω τα σημεία εκείνα που θεωρούμε κρίσιμης σημασίας.

Στον ακόλουθο οδηγό δεν αναφερόμαστε καθόλου σε κινήσεις προώθησης, όπως Google AdWords, Facebook Ads κτλ., αν και πολλά από τα παρακάτω σημεία βοηθούν και προς την κατεύθυνση της επιτυχημένης προώθησης.

Οι κατευθύνσεις που θα διαβάσετε μπορούν να σας βοηθήσουν, είτε κατά την αρχική κατασκευή του site σας, είτε μετέπειτα, κατά την αναβάθμιση ή ανακατασκευή του.

Πάμε λοιπόν!

1. Εύκολη διαχείριση

Στο ανταγωνιστικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί, πρέπει να μπορείτε να ενημερώνετε το site σας συνεχώς. Η εύκολη διαχείρισή του λοιπόν, τόσο όσον αφορά τη διαχείριση των παραγγελιών, όσο και τη διαχείριση του περιεχομένου είναι σημαντική.

Ένα δύσχρηστο site, για τη χρήση του οποίου πρέπει να ανατρέχετε σε “οδηγίες χρήσης” ή ακόμα χειρότερα ένα site που απαιτεί την παρέμβαση προγραμματιστή, θα σημαίνει είτε αυξημένα κόστη για την επιχείρισή σας, είτε ότι δεν θα ενημερώνεται αρκετά συχνά. Και οι δύο περιπτώσεις είναι μη επιθυμητές.

Στόχος σας θα πρέπει να είναι να μπορείτε να εκτελείτε τις καθημερινές εργασίες του site σας μετά από μια ολιγόλεπτη εκπαίδευσή σας στο περιβάλλον διαχείρισης.

Tip 1: Ελέγξτε την πλατφόρμα που θα χρησιμοποιήσετε. Δείτε την ευχρηστία και την ευελιξία της πριν επενδύσετε σε αυτή. Δείτε αν η πλατφόρμα αυτή χρησιμοποιείται από επιτυχημένα e-shop.
Tip 2: Ζητήστε μας να σας παρουσιάσουμε το περιβάλλον διαχείρισης που έχουμε αναπτύξει πάνω στην ανοικτή πλατφόρμα του Drupal. Θα εντυπωσιαστείτε!

2. Γρήγορο φόρτωμα

Ναι, το γρήγορο φόρτωμα πρέπει να θεωρείται βασική απαίτηση πια. Όχι μόνο βοηθάει την κατάταξη του e-shop σας στο Google, όχι μόνο χαμηλώνει το κόστος της διαφήμισής του στο Google AdWords, αλλά είναι πια και βασική απαίτηση και από τους χρήστες. Αν το e-shop σας χρειάζεται περισσότερα από 4 δευτερόλεπτα για να φορτώσει, χάνετε το 25% των επισκεπτών σας. Η Amazon σε πείραμα που έκανε, είδε ότι για κάθε 1/10 του δευτερολέπτου καθυστέρησης που έβαζε στο φόρτωμα της σελίδας της, έχανε 0,7% από τις πωλήσεις της! Αυτό σημαίνει 7% πτώση τζίρου για κάθε 1 δευτερόλεπτο καθυστέρησης!

Γράφημα με τη σχέση αύξησης ποσοστού εγκατάλειψης και χρόνου φορτώματος

Ο χρόνος που απαιτείται για να φορτώσει ένα e-shop, όπως και κάθε site, εξαρτάται από τον χρόνο που χρειάζεται ο server για να δημιουργήσει τη σελίδα και να ξεκινήσει να στέλνει τα στοιχεία της στον χρήστη, καθώς και από τον όγκο των στοιχείων που πρέπει να σταλούν στον browser του χρήστη για να λειτουργήσει η σελίδα.

Έτσι, ο τελικός χρόνος επηρεάζεται από το πόσο αποδοτικά έχει προγραμματιστεί το e-shop και τι τεχνικές caching χρησιμοποιούνται, από την ισχύ και τον φόρτο του server, από την φυσική απόσταση του server από τον χρήστη, από την βελτιστοποίηση των γραφικών που στέλντονται στον χρήστη, καθώς και από την συμπίεση των αρχείων κειμένου (html, css, js) που στέλντονται από τον server.

Εργαλεία μέτρησης της ταχύτητας του site

Μπορείτε να μετρήσετε πόσο γρήγορα φορτώνει οποιοδήποτε site χρησιμοποιώντας τα εγγενή εργαλεία που παρέχουν πια οι περισσότεροι browser.

Επιπλέον εργαλεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για τον έλεγχο των προβλημάτων ταχύτητας του site σας είναι τα Google Page Speed και Yahoo YSlow, τα οποία διατίθενται ως πρόσθετα τόσο για τον Firefox, όσο και για τον Chrome.

Για παράδειγμα, στον Google Chrome είτε από το μενού, είτε πατώντας στα Windows Ctrl+Shift+I ή στα Mac Command+Alt+I, ανοίγετε τα εργαλεία προγραμματιστών (Developer Tools), από όπου μπορείτε να επιλέξετε το tab Network. Εκεί, σε κάθε φόρτωμα σελίδας βλέπετε τον ακριβή χρόνο φορτώματος.

Αν ο χρόνος αυτός είναι πάνω από 2 δευτερόλεπτα σε 2η επίσκεψη (με προφορτωμένα τα στοιχεία στον browser) ή πάνω από 7 δευτερόλεπτα σε 1η επίσκεψη (με την cache του browser άδεια), τότε αν εστιαστείτε στην επιτάχυνση του site σας, θα αυξηθούν και οι πωλήσεις του.

Tip 1: Πριν επιλέξετε πλατφόρμα ή κατασκευαστή για το e-shop σας, ελέγξτε άλλα e-shop βασισμένα στην ίδια πλατφόρμα ή κατασκευασμένα από τον ίδιο κατασκευαστή κατά πόσο φορτώνουν γρήγορα.
Tip 2: Μπορείτε να ζητήσετε από μας την επέμβαση στο site σας για να το κάνουμε να φορτώνει γρηγορότερα. Η ομάδα μας έχει την τεχνογνωσία που απαιτείται, ώστε να κάνει το site σας πιο γρήγορο.

3. Φιλικό στις μηχανές αναζήτησης

Το e-shop σας θα πρέπει να μπορεί να διαβαστεί και να ευρετηριαστεί από τις σημαντικότερες μηχανές αναζήτησης, δηλαδή… το Google. Αν δεν το πετύχει αυτό, τότε θα χάνετε ένα σημαντικό κανάλι πωλήσεων που θα λειτουργούσε για εσάς δωρεάν.

Φιλικό σημαίνει πολλές μικρές λεπτομέρειες που θα πρέπει να προσεχθούν, τα πιο σημαντικά όμως σημεία που θα πρέπει να προσέξετε είναι:

Tip: Χρησιμοποιήστε το Visibility.gr (αν δεν παινέσεις το σπίτι σου θα πέσει να σε πλακώσει) για να παρακολουθείτε το αποτέλεσμα των προσπαθειών σας όσον αφορά την εμφάνιση του site σας, αλλά και των ανταγωνιστικών site στο Google.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *